Hotellipalvelun koulutusohjelma

Työtehtävät

Hotellipalvelun koulutusohjelma valmistunut vastaanottovirkailija palvelee asiakkaita majoitusliikkeen vastaanotossa sekä hoitaa myynti- ja kokouspalveluja. Työssä tarvitaan hyvää kielitaitoa. Vastaanottovirkailijan työtehtäviin kuuluvat

  • asiakkaiden tulo- ja lähtöselvitys
  • huonevarauksen tekeminen
  • asiakkaiden viihtyvyydestä huolehtiminen
  • asiakkaiden neuvonta ja opastus paikallisiin matkailupalveluihin

Vastaanottovirkailija osaa suunnitella työtään, työskennellä itsenäisesti ja työryhmän jäsenenä. Hän huolehtii ammattitaitonsa kehittymisestä ja oman työkykynsä ylläpitämisestä, kuten hyvästä työergonomiasta. Vastaanottovirkailija osaa toimia vastuullisesti ja noudattaa työssään kestävän kehityksen mukaisia toimintatapoja.

Työpaikat

Majoitusliikkeet ja matkailualan yritykset,  hotellit, kylpylä-hotellit, kokous- ja kongressihotellit, matkustajakodit, lomakylät

Ammattinimikkeet

Myyntisihteeri, hotellivirkailija